Monday, May 5, 2008

sebuah permulaan bagi sebuah perjuangan (http://mindaulama.blogspot.com/)



28. Dan demikian (pula) di antara manusia, binatang-binatang melata dan binatang-binatang ternak ada yang bermacam-macam warnanya (dan jenisnya). Sesungguhnya yang takut kepada Allah di antara hamba-hamba-Nya, hanyalah ulama[1258]. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Pengampun. (surah Faathir- ayat 28)

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam yang memberi kekuatan untuk aku berbakti dalam perjuangan ini. Hanyalah ENGKAU tujuan hidup kami Ya ALLAH dan hanyalah kepada ENGKAU kami mengharap untuk kembali Ya ALLAH, dan semoga laman dan ruangan yang kecil ini dapat memberi sedikit sumbangan kepada perjuangan dalam menegakkan kembali ISLAM di atas muka bumimu Ya ALLAH.

-minda ulama'- (http://mindaulama.blogspot.com/) nama diberi kepada laman dan ruangan ini, adalah untuk himpunan pendapat2 dan idea2 ulama' di Malaysia yang sentiasa bersuara demi menegakkan syiar Islam di Malaysia, ulama' ini tiada lelah dan sangsi dalam dalam perjuangan ini kerna tanggungjawab terhadap Ilahi dan cinta akan Nabi, bukan duniawi yang mereka cari, tapi keredhaan akan Ilahi.

Semoga laman ini dapat memberi manfaat kepada iman diri ini dan kepada semua yang sudi melawati...... bacalah tulisan dan pandangan ulama'2 ini, fikirlah dengan akal dipandukan iman, dan dan jangan kita fikir berpandukan nafsu, fikirlah sebagai seorang Islam, dan fikirlah sebagai seorang hamba ALLAH.

Wallahu a'lam.


0 comments:

Template by:
Free Blog Templates